ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
Τίτλος Ενότητας: Κεφάλαιο 8, Θεσμοί και
Πολιτικές της Ε.Ε. Ενότητα 8.1. Ίδρυση και Εξέλιξη
Τάξη: Β ΛΥΚΕΙΟΥ.
Έννοια/ες της ενότητας: ΕΚΑΧ, ΕΟΚ, Ευρωπαϊκή Ένωση, διεύρυνση
Στόχοι της διδασκαλίας: Στόχος είναι να κατανοήσουν τους
λόγους ίδρυσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς και τα στάδια διεύρυνσης.
Μέθοδος
διδασκαλίας: Κατάκτηση εννοιών
Πρώτη Φάση:
Προετοιμασία Διδακτικού Πλαισίου.
Αρχικά, ζητείται από τους μαθητές να σχολιάσουν σύμβολα της ευρωπαϊκής
ένωσης (όπως είναι οι αφίσες και η σημαία). Ακολουθεί συζήτηση και οι μαθητές
αλληλεπιδρούν. Κατ’ αυτόν τον τρόπο πραγματοποιείται η μεθοδολογική προετοιμασία για την παρουσίαση
και την κατάκτηση εννοιών του μαθήματος
Τεχνικές - μέσα: Οπτικό υλικό - φωτογραφίες, διάλογος.
Δεύτερη Φάση:
Επαφή Εκπαιδευόμενου με Δεδομένα.
Γίνεται παρουσίαση των λόγων ίδρυσης της ευρωπαϊκής ένωσης και της
ιστορικής της εξέλιξης, κατά την οποία ενεργοποιούνται σχήματα κατανόησης. Επίσης,
δίνονται ερεθίσματα για άσκηση κριτικής.
Τεχνικές - μέσα: Εισήγηση, διάλεξη, ημιδομημένος διάλογος, φωτογραφικό
υλικό και βίντεο
Τρίτη Φάση:
Συζήτηση, ερωτήσεις και διευκρινήσεις.
Συζήτηση με τους μαθητές, ερωτήσεις και διευκρίνιση
εννοιών όπου κριθεί απαραίτητο. Επανάληψη βασικών εννοιών του μαθήματος
μέσα από κρυπτόλεξο.
Ανάπτυξη
δεξιοτήτων
Γνωστικών: Οι μαθητές μαθαίνουν του λόγους ίδρυσης της Ε.Ε., τις αλλαγές
που επήλθαν στη σύνθεση των μελών, καθώς και ότι σε μία πολυπολιτισμική ένωση
μπορούν να αναπτυχθούν σχέσεις ισότιμης μεταχείρισης μεταξύ των κρατών. Τα
παραπάνω επιχειρούνται μέσω της αφήγησης (ιστορική αναδρομή) με τη χρήση
χαρτών.
Συναισθηματικών: Οι μαθητές αποκτούν κίνητρα μέσα από φωτογραφίες,
αποσπάσματα λόγου και βίντεο να αναπτύξουν τις αισθήσεις τους, μελετώντας
βαθύτερα τα ιστορικά γεγονότα. Επίσης, μέσα από τη χρήση των εν λόγω μέσων,
μετασχηματίζουν το περιεχόμενο των συναισθημάτων, που είθισται να προκύπτει από την επαφή με τη
πολυμορφία των χωρών.
Δραστηριότητες:
Φωτογραφίες χάρτες, βίντεο.
Κοινωνικών: Οι μαθητές ενθαρρύνονται, μέσα από την εργασία σε ομάδες,
να εκφραστούν προφορικά και να αναπτύξουν κριτική σκέψη πριν την εξαγωγή
συμπερασμάτων. Επίσης, εξασκούνται στην αρμονική συνεργασία και αλληλεπίδραση με τους
συμμαθητές τους.
Βιβλιογραφία –
Βοηθήματα:
Μάραντος, Π.Φ. (χ.χ.). Πολιτική
Παιδεία, Β Λυκείου, Αθήνα: Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων
«ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»
Φωτογραφικό υλικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί
Κατά τη διδασκαλία μπορουν να αξιοποιηθούν οι σειρές παιχνιδιών που έχουν αναπτυχθεί για παιδιά και εφήβους ηλικίας από 6-16 ετών, ενώ για αφόρμηση θα μπορούσε ακουστεί ο ύμνος της ΕΕ που προέρχεται από την Ενάτη Συμφωνία του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, όπως επίσης και το βίντεο με τίτλο: Η ιδέα που οδήγησε στην Ε.Ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου